Visualiseringsøvelse. 

2018-07-11

Kom i kontakt med dine indre - drømme og visioner med den lille simpel øvelse. 

God fornøjelse med øvelsen.
Prøv og forestille dig, at du er 60 år og ser tilbage på dit liv, hvad ser du? hvad har du oplevet?, og hvad har du udlevet af drømme og visioner for dit liv?"

Denne sætning var med til at give mig inspiration til at udforske mine drømme, visioner og mål for mit liv. Det at visualisere mig overnævnte spørgsmål fra sætningen gjorde det samtidig endnu skarpere for mig.

Forberedelse til øvelsen:

  • Luk dine øjne
  • Find et roligt og afslappet sted i din bolig, hvor du ikke blive forstyrret.
  • Sæt derefter lidt roligt musik på i baggrunden.
  • Når du er klar sæt dig så behagelig til rette, og påbegynde dybe og rolige vejrtrækninger indtil du kan mærke at din krop følelse afslappet og behagelig af være i.
  • Lyt herefter til den behagelige og afslappende musik i baggrunden imens du slapper af. Nå du begynder at mærke roen i kroppen og afslappeheden sprede sig i dig, er du klar til at begynde på selve visualiserings øvelsen.

Det er af min erfaring at visualiserings øvelsen, bliver klar og tydelig hvis man er helt afslappet og med en behagelig krops-fornemmelse, samtidig med at det øger koncentration og kropfornemmelse m.m.

Visualiserings øvelsen:

Har du mange drømme, visioner og ønsker du gerne vil arbejde med at gøre til virkelighed, kan det være en fordel at tage dem en adgangen.

  • Forestil dig du er 60 år gammel, du har udlevet dine drømme, visioner og ønsker for dit liv. Spørg dig selv efter hvad ser jeg?, hvad mærker jeg? hvad hører jeg?, hvad laver jeg? hvordan har jeg det? hvad gør jeg? hvor er jeg? Er jeg alene? m.m flere

Skriv herefter det ned på et papir inden, du går igang med næste del af øvelsen.

Meningen med denne del af øvelsen, er at styrke din motivation for at forsætte/ igangsætte dit arbejde eller din proces i at realitetsaggøre dine drømme, visioner og ønsker for dit liv.

  • Luk herefter dine øjne igen, og spørg dig selv efter, hvad har jeg oplevet, som giver mig en behagelig fornemmelse i kroppen/en ønsket tilstand? Hvad har det givet mig? hvad gør det ved mig lige nu?

Efter øvelsen, udarbejde jeg en "drømme ønske collage" , som jeg hang op på mit køleskab. Jeg oplevede en forstærkende effekt på min motivation til at forsætte arbejdet med realitets gøre min drøm. Det at jeg visuellet kunne se mine drømme, var med til at give mig klarhed over, det jeg arbejde hen imod.

God fornøjelse :)

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang